Opis:
123 wskazówki, sztuczki i spostrzeżenia dla przyszłych wirtuozów mediów
społecznościowych!
* Posty i komentarze, czyli jak zaistnieć w sieci
* Blogi i tweety, czyli jak zapewnić sobie czytelników i obserwatorów
* Czaty i hangouty, czyli jak poprowadzić spotkanie „na żywo”
Media społecznościowe są częścią naszego życia. Dla wielu stały się pierwszym, najbardziej naturalnym źródłem informacji o innych — zarówno w relacjach prywatnych, jak i zawodowych. Potencjalny pracodawca
sprawdza za ich pośrednictwem kandydatów do pracy, single poszukują drugiej połówki, a znajomi i nieznajomi przesyłają sobie ważne informacje. Jednak prostota tego wirtualnego świata często bywa złudna. Przenosimy do niego swoje codzienne nawyki, lecz one nie zawsze działają tam na naszą korzyść. Dlatego jeśli chcemy, by inni traktowali nas poważnie i oceniali pozytywnie, musimy podjąć pewien wysiłek. Zadanie kreowania własnego wizerunku w mediach społecznościowych z tą książką stanie się znacznie łatwiejsze. Guy Kawasaki i Peg Fitzpatrick pokazują w niej różne aspekty funkcjonowania w internecie, podpowiadają, co należy zrobić i czego nie robić pod żadnym pozorem, a także tłumaczą, dlaczego pewne działania przynoszą pozytywne bądź negatywne skutki. Przeprowadzają także czytelnika przez kolejne etapy stawiania fundamentów tożsamości, gromadzenia materiałów cyfrowych, promocji, optymalizacji profilu, przyciągania odbiorców oraz efektywnej integracji mediów społecznościowych z blogami. Ten fantastyczny poradnik przeznaczony jest zarówno dla początkujących, których przeraża ogrom możliwości związanych z mediami społecznościowymi, jak i dla profesjonalistów zainteresowanych rozwinięciem swoich umiejętności.
* Jak zoptymalizować swój profil
* Jak nakarmić Postowego Potwora
* Jak udoskonalić posty
* Jak odpowiadać na komentarze
* Jak zintegrować media społecznościowe z blogami
* Jak zgromadzić więcej czytelników
* Jak korzystać z mediów społecznościowych na żywo
* Jak prowadzić hangouty Google+ na żywo
* Jak poprowadzić czat na Twitterze
* Jak nie wyjść na dyletanta
* Jak optymalizować z myślą o konkretnych platformach
* Jak złożyć wszystko w całość
Wykorzystaj media społecznościowe do promowania własnej marki!
Moja opinia o książce:
Prowadzenie działalności w Internecie – czy to bloga, sklepu
internetowego, czy promowania pewnych
usług poprzez media społecznościowe – nie jest wcale takie łatwe jakby się
mogło wydawać. Jest wiele aspektów, od których zależy powodzenie takich Internetowych
aktywności. Niektóre z nich są dosyć jasne i każdy, kto prowadzi taką
działalność w Internecie z czasem zaczyna dostrzegać niuanse, od których
uzależnione jest zainteresowanie danym wpisem czy zdjęciem.
Książka Jak Cię widzą,
tak Cię piszą jest zbiorem 123 wskazówek i spostrzeżeń spisanych przez parę
„wirtuozów” mediów społecznościowych – Guya Kawasaki oraz Peg Fitzpatrick. W
prosty i klarowny sposób podpowiadają na co zwrócić uwagę, aby odnosić większe
sukcesy i być bardziej zauważanym wśród licznej konkurencji. W poradniku
znajdziemy m.in. sztuczki na zoptymalizowanie swojego profilu i udoskonalanie
postów, wskazówki, w jaki sposób powinniśmy odpowiadać na pojawiające się
komentarze, jak radzić sobie z „hejterami”.
„Jeśli nikogo nie wkurzasz w mediach społecznościowych, to nie korzystasz z nich wystarczająco agresywnie”.
W działalności Internetowej najważniejsze jest umiejętne
rozprzestrzenianie informacji właśnie poprzez media społecznościowe, bo jak się
okazuje, w aktualnych czasach jest to najlepszym sposobem na uzyskanie widzów,
czytelników czy klientów.
Autor stwierdza, że najważniejszym zadaniem tej książki jest
pomoc w zapanowaniu nad światem mediów społecznościowych. Poza odniesieniami do
Facebooka, Twittera, Google+, pojawiają się również wskazówki jak ulepszyć
profile na Instagramie, YouTube, Pinterest, LinkedIn i innych. Kawasaki
pokazuje czytelnikowi jak od samego początku, krok po kroku, stworzyć swoją
indywidualną strategię na sukces, w jaki sposób zyskać większą ilość czytelników
i jak sprawić, żeby nie tylko zechcieli przy nas zostać, ale również polecali
nas dalej, swoim znajomym.
Czytając tę książkę często przyłapywałam się na wewnętrznym
rozdarciu – mimo że nie pojawiły się w pozycji praktycznie żadne wskazówki,
które byłyby szczególnie trudne do wydedukowania dla kogoś, kto od jakiegoś
czasu zajmuje się mediami społecznościowymi, to zdarzało się, że myślałam
„Dlaczego nie pomyślałam o tym wcześniej?!”. Jest to zresztą idealny dowód na
to, że często te najbardziej oczywiste aspekty są przez nas ignorowane, dlatego
warto sięgnąć po tego typu poradnik, żeby skutecznie przywrócić porządek w
swoich myślach.
Książka jednak wydaje mi się nie do końca wpasowywać się realia
naszej rzeczywistości i w stopień obycia Polaków z mediami społecznościowymi.
Autor wymienia całą gamę różnego rodzaju portali, na których możemy zakładać
swoje profile, wymienia również aplikacje, które mogą okazać się pomocne w
tworzeniu harmonogramów publikacji (warto wspomnieć, że są to aplikacje
anglojęzyczne – gdzie kolejnym problemem może być bariera językowa).
Mimo drobnych wad, książkę uważam za dobrą i wartą
przeczytania. Dzięki niej odświeżyłam swój umysł, zanotowałam kilka zmian
koniecznych do wprowadzenia i powoli zaczynam swój podbój nad światem mediów
społecznościowych. Część wskazówek – szczególnie tych dotyczących Facebooka i
Instagrama (bo tylko z tych portali korzystam) – faktycznie się sprawdzają.
Pozycję polecam wszystkim, którzy na co dzień związani są ze
środowiskiem Internetowym oraz tym, którzy dopiero planują rozpoczęcie
aktywności w mediach.
Jestem mało aktywna na portalach społecznościowych, więc nie wiem czy to publikacja dla mnie.Chociaż może po przeczytaniu nabrałabym ochoty na większą ekspozycję, kto wie :)
OdpowiedzUsuńPrzyznam, że trochę mnie zaciekawiła ta książka. Wiadomo jednak, że nie zawsze da się wszystko tak idealnie dopracować jak to w książkach piszą. Może kiedyś po nią sięgnę, ale nie wiem kiedy to się stanie.
OdpowiedzUsuńPozdrawiam
czas-dla-ksiazek.blogspot.com
Może znalazłbym w tej książce jakieś wskazówki dla siebie :D
OdpowiedzUsuń